torsdag 15 juni 2017

Den som spar han har...

De här gamla besticken är bara för snygga. De passar att ha i husvagnen för där blir de alltid handddiskade.
 Den börjar bli dags att fylla klart husvagnen med det som man behöver i husgerådsväg 😊 Om några veckor ska vi åka iväg på vår premiärtur med den till en hundutställning. Alla de hushållsprylar som jag hade sparat från vår förra husvagn har jag redan lagt ut i den. Det var mest tallrikar, glas och skålar, men ingenting med kastruller, bestick eller andra redskap. Det fick Aron med sig till sin lägenhet när han flyttade till Kalmar.

 Ekorre som man är så hade jag sparat en del sånt från mina föräldrars lägenhet när jag tömde den. Jag visste att det skulle komma till nytta förr eller senare. Vi var och hämtade en låda i vårt "tillfälliga" förråd (som vi snart haft i ett år!) ikväll. I den fanns det mesta jag behövde.

 Såna här byttor i rostfritt kan man ju aldrig få för många av 😊

Det finns bara en låda i det lilla husvagnsköket, men allt gick ner i den utan att det blev alldeles överfullt. Tänk vad allt detta skulle kostat om jag hade behövt köpa det nytt. Nu är det bara kastruller som saknas, men det får jag nog inhandla några nya. Det har jag inga extra i mina gömmor.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...