fredag 4 augusti 2017

Mer kantareller...

Dagens skörd
När jag gick med hundarna runt sjön idag kom det en bil och släppte av en "svampplockare". Jag skrev om det här på bloggen häromdan att jag hittade kantareller i skogen utanför vårt och plockade en hel del, men en del av dem lät jag stå kvar då jag ville att de skulle växa till sig lite. Nu när där var folk ute i skogen, så tänkte jag att det är nog bäst att plocka dem innan nån annan tar dem. 

Sagt och gjort, jag skyndade mig hem med hundarna och sen ut igen och plocka de som jag sparat. Jag tog ändå inte alla. Där är väldigt mycket kantareller nu. När t o m jag hittar dem, som inte är nån van svampplockare, då är där mycket. Det blir gott att ha i nån sås sen 😊

Nu är det fredag kväll och vi har landat nere på Österlen. Imorgon har vi bestämt oss för att ha en utflyktsdag. Vi ska ta en tur till Apotekarns Trädgård i Simrishamn. Det var längesen vi var där. Där är så himla fint. Sen blir det också en tur till Buhres i Kivik för att köpa rökt makrill och deras smarriga romsås 😋

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...