måndag 14 augusti 2017

Vi har jobbat på under helgen...

 Jag brydde mig inte om att köra ner till Österlen i helgen utan jag prioriterade att hjälpa till i lägenheten istället. I sovrummet är tapeterna nedtagna. Aron lånade en maskin av en kompis som funkade kanonbra. En tapetborttagningsmaskin 😊 Funktionen är som ett ångstrykjärn kan man säga. Man håller en platta mot väggen i 10-20 sekunder, sen är det bara till att skrapa bort tapeterna. Med den mojängen gick allting så mycket smidigare. Kan rekommenderas starkt, ska dock ej användas på gipsvägg eller annat som tar åt sig fukt.

Här är vardagsrummet klart att tas itu med 😊 Jag har jobbat idag, så han har fått hålla på där själv idag. På torsdag åker Aron iväg på jobb igen, så då får Mats och jag ta vid och hjälpa till. Det kommer att bli så fint när det är klart. 

Jag skulle egentligen skrivit detta inlägg igår, men när jag kom hem igår kväll så hade vi major strömavbrott. Utan förvarning var strömmen borta i över fyra timmar, så det var bara till att gå och lägga sig. Mörkt blir det ju också här uppe i skogen utan ytterbelysning. Tur man har sin mobil så att jag kunde googla på EONs hemsida för information. Jag ringde faktiskt dit också, men då visste inte kundtjänst vad som hänt. Är det oväder eller liknande kan jag förstå det, men bara sådär utan vidare. Väldigt irriterande. Det kommer nog fram vad som hänt, vi får kolla med grannarna här. Det är nog någon som vet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...