tisdag 3 oktober 2017

Lite höstnytt...

 Nu när hösten kommit med stormsteg är min garderob eller rättare sagt jag i behov av en lättare make-over 😊 Efter jobbet tog jag en sväng nerom stan och "gick i en affär" som vi skämtsamt brukade säga på mitt gamla jobb, haha... Det resulterade i två toppar och ett par svarta byxor. Jag trivs i svarta byxor, men med de två slajmande varelserna här hemma så slits de väldigt fort eftersom de måste tvättas ofta, så det fick bli ett par nya idag.

Även nya kängor blev det i helgen nere i Komstad. Det är väldigt bekvämt att ha en skoaffär mitt över vägen. Senare i veckan har jag beställt tid hos frissan. Då blir det klippning och slingor. Det som jag verkligen också behövde beställa tid om är nya glasögon. Jag kan inte läsa längre med mina gamla. Jag får ta av glasögonen så fort jag ska läsa något på nära håll och så kan jag ju inte ha det. Det måste jag också ta tag i...

Det känns skönt att beta av vissa måsten efterhand. Nästa vecka ska jag till Stockholm på utbildning, så då vill man ju vara lite fin 😊 Det ska bli extra roligt också att åka dit denna gång för jag ska träffa en gammal jobbarkompis som slutade hos oss för att hon fick nytt jobb i Stockholm. Vi har bara haft sporadisk kontakt på telefon och FB, så det ska blir riktigt kul att träffas.  

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...