fredag 20 oktober 2017

Fredag och Lurbas har kommit tillrätta..

Åh, vad skönt att det är fredag. Imorgon flyger Rebecca från Malaga mot Sverige. För att få en billig biljett får hon ta omvägen till Stockholm och vänta där några timmar i natt, men på söndag förmiddag landar hon på Sturup. Så roligt det är att hon flyttar hem till Sverige igen. 

Vi hade planer på att köra upp till Kalmar/Öland idag, men vi struntar i det. Rebecca ska ändå inte dit direkt, så vi tar det när det blir dags. Aron har mer av sina grejer kvar där och eftersom hans lägenhet här i Hässleholm inte är färdigrenoverad än, så kan vi inte köra dit en massa grejer. Ja ni ser, det är mycket logistik på gång framöver, puh...😊

Vi har inga högtflygande planer för ikväll. Lite god mat och ett glas vin till det så är fredagskvällen räddad. 

Måste bara berätta vad som hände imorse. Vi hade styrelsemöte med jobbet igår kväll och när jag körde hemifrån lämnade jag katterna inne. Ska tilläggas också att Mats inte var hemma. När jag sen kom hem ganska sent, så var Mats hemma och Frulle var som vanligt inne. Han går ju aldrig ut den katten om man inte bär ut honom! Lurbas hade Mats släppt ut, sa han. Vi gick och la oss och inatt när jag släppte ut Raffe på verandan, så syntes Lurbas fortfarande inte till och det är ovanligt för han brukar inte vara borta så länge. Imorse när vi steg upp syntes han fortfarande inte till någonstans och då började jag bli orolig. "Tänk om han blivit instängd nånstans", är alltid mina första tankar. När jag sen nästan är klar till att köra till jobbet, så hör jag Mats säga -"där är han ju". Då dyker Lurbas helt plötsligt upp i hallen bara sådär. Han har förmodligen legat och sovit där uppe i vårt loftrum hela kvällen och natten. Han går väldigt sällan upp där uppe, kan jag säga. Jag kunde andas ut för denna gång, när jag trodde att han var borta 😉

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...