torsdag 19 april 2018

Nu ska det odlas...

Min energi Ă€r tillbaka idag 😊 IgĂ„r var jag sĂ„ trött sĂ„ jag orkade ingenting. Som jag skrev förut har vi det tufft pĂ„ jobbet just nu, sĂ„ dĂ„ tar orken slut emellanĂ„t. DĂ„ Ă€r det faktiskt viktigt att lyssna pĂ„ sin kropp och tillĂ„ta sig sjĂ€lv att bara vila och ta det lugnt. Det finns inte mycket som springer ifrĂ„n en och som inte kan vĂ€nta till dan efter. 

Men som sagt, idag Ă€r energin tillbaka. IkvĂ€ll Ă€r det styrelsemöte och dĂ„ blir arbetsdagen itustyckad. Jag var pĂ„ jobbet en stund i förmiddags för att förbereda mötet ikvĂ€ll, kopiera upp handlingar och sĂ„nt dĂ€r. Sen har jag varit hemma och gjort en del Ă€renden. Ett roligt Ă€rende var att jag var ute pĂ„ Öspab och köpte sĂ€ttpotatis, lök och diverse fröer till trĂ€dgĂ„rdslandet nere i Komstad. SĂ„ kul det ska bli att fĂ„ ner dessa i jorden 😊 Jag köpte ocksĂ„ fiskfoder nĂ€r jag var dĂ€r. Fiskarna börjar piggna till riktigt ordentligt nu, sĂ„ de mĂ„ste de ha mat. De verkar ha klarat sig allihopa i vinter fastĂ€n det var sĂ„ kallt och dammen var igenfrusen minst under tvĂ„ veckors tid. Jag har gĂ„tt med i tvĂ„ olika FB-grupper för dammentusiaster. Hoppas pĂ„ att snappa upp lite nyttig kunskap dĂ€r. Återkommande problem med damm som jag redan ser som lekman Ă€r hur man ska hĂ„lla alger och grönt vatten borta. Alltid lĂ€r man sig nĂ„got nytt...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...