tisdag 10 april 2018

Ny markis och dammen är på gång...

Denna månaden blir det fyra kvällar som jag jobbar. Igår hade vi AU-möte och ikväll var det årsstämma. Nästa vecka har vi utbildning för de nya i styrelsen en kväll och vanligt styrelsemöte ytterligare en kväll. Lite för mycket, men tyvärr blir det så att det hopar sig ibland. 

Verandan blev så himla fin efter att den blev högtryckstvättad och möblerna kom ut i helgen. Vi tänkte byta ut tyget i markisen också i vår. Det som sitter där nu har gjort sitt, det behöver fräschas upp. Det får nog bli nåt i antingen brunt, grått eller vinrött. Vi får väl se vad det finns. Det blir nog en runda till Perstorp där det finns en "markisaffär" 😊

Till helgen kommer Rebecca hem, då däcken måste bytas på hennes bil. Då har jag bett henne att hjälpa till med dammen. Den behöver rensas på löv och på trådalger som växt till sig över vintern. Sen måste rännan till fallet rensas och kanske vi sätter igång den. Det beror på hur kallt det är på nätterna. Sen börjar det bli dags börja mata fiskarna också efter vintern. Jag ska åka iväg imorgon och se om jag hittar energifoder. Det har jag läst att man kan ge dem när man börjar mata dem igen. Mycket på gång nu... 😊😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...