tisdag 1 maj 2018

Hemma igen...

En riktigt mysig och härlig uteplats hade vi
 Då var vi hemma igen efter några riktigt sköna dagar i Mijas i Spanien. Mijas ligger ca en halvtimmes bilfärd utanför Malaga på spanska solkusten. Vädret de här dagarna har varit bra. Lite kyligt direkt på morgonen, men sen har det varit ca 20-21 grader. Första dagen när vi kom var den varmaste, för då var det 24 grader. Den här temperaturen som varit passar mig perfekt som inte gillar när det blir för varmt 😊

Lägenhetens uteplats var nog det bästa med hela boendet. En riktig oas med en härlig utsikt mot Fuengirola och Medelhavet längst ner.

Områdets pool
 Området vi bodde i heter Mijas La Nueva (det nya Mijas). Det bestod av en massa hus i olika modeller, både fristående och s k radhus bestående av flera lägenheter, som vi bodde i. Till hela området hör det en inhägnad pool med kodlås som vi var och kollade in. Vattnet var väldigt kallt nu, så där var inga folk och heller inga solbäddar utställda än. Jag kan tänka mig att detta är en välbesökt plats av de boende när temperaturen stiger rejält mitt i sommaren.

Det lilla köket
Lägenheten var i två våningar och bestod av ett arbetskök, allrum, badrum och ett sovrum där nere. Två sovrum och badrum där uppe där det ena sovrummet hade utgång till en balkong som låg ovanför uteplatsen. Jag hade inte kameran med mig på resan, så de få bilder jag tagit är mobilbilder.

Nu har vi hämtat hem Raffemannen. Känns lite ovanligt och konstigt att han är själv här. Det är något som fattas 😔 Vi får se hur det går här hemma nu. Han får följa med mig till jobbet nu i början.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...