tisdag 15 maj 2018

Lite inköp och fix innan hemkomst...

Roligt att köpa nåt nytt 😊
Vi ska hämta den lilla på söndag 😊Vi har lite att förbereda här hemma innan dess. Idag har jag varit och köpt en ny rosa halsrem och koppel. Imorgon ska jag iväg och köpa foder till henne. Vi måste också fylla upp en liten ramp till henne ute i hundgården. Som det är nu är där en alldeles för hög kant för henne från hundrummet ut i hundgården. Jag tror också att jag måste köpa kompostgaller så att jag håller henne ute från vardagsrummet. 

Annars har dagen rullat på som vanligt. När man har två hus (eller två och ett halvt med Öland också) så är där alltid och göra med trädgårdsarbete. Igår kväll började jag rensa ogräs och räfsa vår framsida, och det har jag fortsatt med ikväll. Mats har blåste väck massor med bokfrö och gamla löv. Jag tänkte fortsätta även imorgon kväll, och då blir framsidan klar. Jag gillar att dela upp mina arbeten i moment så att man har en överblick över dem 😋 Låter kanske lite dumt, men så funkar jag. En lista är också jättebra som man bockar av efterhand. Mats är precis tvärtom. Han tycker listor är jättedumt. Jag gör likadant på jobbet. Lägger arbetsuppgifterna i olika högar och mappar så att jag har kontroll över vad som ska göras. Hur gör ni...?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...